Friday, June 18, 2010

It's Bintulu, baby!



Balit udah kamek ke Bintulu.

Ada baaanyak mahu tulis, tapi macam biasa, saya tunggu masa lebih santai untuk menulis.

Baru sehari, sudah rindu pada keluarga di Melaka, terutama mak, ayah (yang masih di hospital), dan adik beradik saya. 4 bulan saya di Melaka, mestilah kan.

Tapi bersyukur sudah selamat tiba di Bintulu, bawa budak tembam ini pertama kali jejak bumi Borneo yang hijau. Alhamdulillah, debaran bawa bayi kecil naik kapal berakhir bila kami selamat tiba.

Sampai nanti, doakan saya menempuh hidup baru jadi ibu dan isteri sepenuh masa.


18 comments:

Marliza Radzi said...

Alhamdulillah semuanya selamat. Selamat berbahagia di bumi Borneo, Kasihku comel! Selamat menjadi ibu & isteri sepenuh masa, Ayinku sayang! (Akupun nak. Sob)

P/S: Lawa template baru! (Ke aku je baru tengok?)

diana sidek said...

ayin, kasih sgt tembam!!!goodluck ok jadi isteri and ibu sepenuh masa! :)

HW said...

Cubit pipi Kasih sket! Hihi!

aeryn mummy aiyris zarra said...

kasihhhhh alahai alahai...nanti auty min dtg bintulu ye? hehehe

take care dear ayin!

ska said...

semoga ayah ayin cpt sembuh ya..

kasih sudah tembam! geram dgn pipi dia tu! :D

Anonymous said...

hehehehe...senyum sdiri bila baca entry "pulai sudah kamek di bintulu" yg sebetulnya "kamek dh balit bintulu"...
sunyi mak ayah ayin kat kpg nanti.A'ah...kasih pun makin tembam :)

kbsulaiman

Puan Suraya said...

kak ayin. meh sue betulkan..

balit udah kamek ke bintulu..

pulai tu bahasa iban la kak ayin.. bahasa swak pulang/balik=balit.

heehe. im gong back to bintulu soon too.. :)

cutiecaliph said...

comel bangat kasih yg tembam itu!!:)

syana said...

good luck and all the best to both mommy and baby in Bintulu!! :) it's nice to hv the family back together kannn..

fieza said...

All the best!

Tembamnyer Kasih! Berkat susu ibu :)

yerx said...

errrmm..rasa mahu cubit pipi kasih itu..hehe

nannoor said...

hi salam kenal..
blog hopping terjumpa perkataan BTU tu yg singgah.
saja nak nyibuk tanya, pindah ke BTU ke?hehe

AyinEmran said...

marliza: thanks bebeh. template blogger, cantik ke? haha thanks. aku dah nak tuka ke wordpress sbb stress dgn layout.

diana: thanks beb. tembam kan?

HW: tiap hari, tiap masa!

min: ye ke aunty nak dtg? yeay

ska: thanks kd. ayah still warded.

kb sulaiman/puan sue: hihi thanks betulkan. mmg tak pandai, main campo je terukkan? sue dah nak balik btu?

ana: thanks dear. :)

syana: thanks dear. yup. tp sedih jugak rindu parents. huhu.

yerq: cubitla sila

nannoor: hai. mmg ada kat bintulu pun. :)

AyinEmran said...

fieza: eh tertinggal nak reply. yup yup. hasil penyusuan yg gigih. haha.

thehealthinspector: said...

aaa... tembamnya kasih... bestnya bleh jadi fulltime mother :). skrg bukannya senang na cari org jaga anak kan..

Puan Suraya said...

kak ayin.. sue dah balik johor balik.. sue balik kejap jer. jumpa family n family arwah makcik sue.. lega bila dah dapat jumpa..

AyinEmran said...

ieja: alhamdulillah. congrats on ur pregnancy, nanti dah bsalin bitau tau. take care!

AyinEmran said...

sue: oh ye ke. takziah ye sue. Allah lebih sayangkan dia.