Monday, February 28, 2011

If siren says munch; munch munch munch!

Fulfill my craving for baking last week.

Resepi lama, buat separuh adunan. Ini gara-gara tengok Throwdown with Bobby Flay lah ni, dia buat cabaran lawan siapa punya choc chip cookies lagi sedap. Zul suruh buat saiz besaaar punya. Haha. Saya tak pasti berapa lama perlu bake, mungkin 22 minit. Sebab pertama kali bakar, saya perlu tidurkan budak comel, lepas tu biskut jadi lemau sebab terbiar dalam oven dengan wap. Kemudian sambung bakar untuk garingkan semula, dan pendekkan cerita, saya tak ingat jumlah minit.




Akhirnya, makan sebagai midnight snack dengan kopi pekat Illy's Dark Roasted .

San Francisco Coffee Bintulu-0, Ayin Emran-1. Haha sila perasan.


5 comments:

Asyura Kadier Sahib said...

nampak mcm sangat sedap..nyum nyum..

aeryn mummy aiyris zarra said...

weys, macam cookies subway haha tapi aku nampak macam lagi sedap (subway punya lemau)..

sungguh cumels ayat ni "
San Francisco Coffee Bintulu-0, Ayin Emran-1"

hahaha

Marliza Radzi said...

Boo San Fran! (sebab aku yakin biskut ko lagi sedap)

Aku suka Qi & Yuna suka tulis macam tu. Macam kalau Qi gi Kedah, Yuna tweet, Kedah - 1, Yuna - 0. Masa Yuna gi NY, Qi tweet, NY -1, Qi - 0. Kenapa aku explain panjang lebar?

AyinEmran said...

Asyura: Try lah bake!

Mieyn: Subway ada jual cookies? Wow! Trylah bake, kau kan rajin beb.

Marliza: Comel lah diorang berdua tu!

aeryn mummy aiyris zarra said...

aku rajin? biar betik ko ayin.. hihi mintak ar resepi.